Platsannonser

Du som medlem i Svenska Skidanläggningars Organisation kan annonsera om lediga tjänster hos oss, vi hänvisar främst alla jobberbjudanden till vår facebooksida ”Jobb i Skidbranschen” där annonsen får bäst spridning. Vill du också synas med ditt jobberbjudande, skicka din text och eventuell logotyp till info@slao.se

För dig som söker jobb i skidvärlden hoppas vi att du hittar något jobb som verkar spännande, lycka till med ansökan!

Har du inte vad som krävs? Kika in på vår utbildningssida för att se vårt utbud av utbildningar i branschen.

SLAO

 

 

 

Pistmaskinsförare til Idrefjäll

Idre Fjäll är en av Nordens populäraste fjällanläggningar med verksamhet och aktiviteter året runt. Anläggningen har 8000 bäddar fördelat på stugor, lägenheter, hotell och camping direkt vid skidbackarna. På Idre Fjäll finns vintertid 40 nedfarter och 24 liftar och sommartid över 40 aktiviteter. Vi har också aktivitetscenter med gym, bowlingbanor och bad samt butiker och restauranger. Vi ägs i stiftelseform och vår affärsidé innebär att vi erbjuder genuina och prisvärda åretrunt-upplevelser i äkta fjällmiljö.

Lysande Pistmaskinförare

Nu söker vi dig som är systematisk, effektiv och driftig. Hos oss arbetar du i ett arbetslag som säkerställer att våra pister är toppreparerad när våra gäster kliver ut på morgonen. Rollen innebär att du preparerar och kvalitetssäkrar våra pister enligt företagets systematiska säkerhetsarbete.

Vi ser gärna att du har en pistmaskinsutbildning eller erfarenhet från maskinkörning. Har du tidigare erfarenhet från pistmaskinsarbete med backpreparering, utschaktning och erfarenhet från vinschmaskin är det meriterande. Vi söker även dig som är intresserad av att bygga, schakta och underhålla vår snowpark och våra skicrossbanor, både i att utveckla och ha vår park i topptrim samt att anlägga världscupbana och utmanade bana i skicross för tävlande och gäster.

Du trivs med varierande arbetsuppgifter då på hela fjällanläggningen där den ena dagen inte är den andra lik och inte har problem med att arbetstiden till stor del är lagd nattetid. Praktiska anställningstester kommer att genomföras och vi tillämpar säsongsanställning.

Kontakt

Har du frågor om tjänsten ber vi dig kontakta Peter Samuelsson eller Lars Fagrell på mail peter.samuelsson@idrefjall.se eller lars.fagrell@idrefjall.se

Varmt välkommen med din ansökan!

 

(Public. 190617)

 

 

 

Arbetsledare skidskolan, Sälen

Skidskolan i Sälen är ett affärsområde som ingår i koncernen SkiStar AB. Under vintersäsongen arbetar totalt ca. 180 st säsongsanställda skidinstruktörer, fördelade i fem arbetsgrupper. Vi söker nu arbetsledare med ansvar för den dagliga driften i SkiStar Sälens Skidskola. Som arbetsledare i skidskolan blir du ansvarig för en arbetsgrupp om max 50 skidinstruktörer. Vi tror på skidglädje, utveckling och utbildning som medel för att nå högsta möjliga gästnöjdhet.

Om tjänsten

Arbetsledning och coaching av personalen, medarbetarsamtal, veckomöten med personalen, schemaläggning och timuppföljning m.m. Tjänsten innefattar även arbete med lektioner och internutbildningar. Självfallet är optimering av drift en viktig del av det dagliga arbetet. Du har ett tätt samarbete med övriga ledare i skidskolan såväl som med andra avdelningar. Som arbetsledare kommer du att rapportera till affärsområdeschefen inom ditt område, samt ingå i avdelningens ledningsgrupp.

Vi söker dig som

Är trygg i din ledarroll, vi tror att du är en person med tidigare erfarenhet av ledaransvar eller ett stort intresse inom området. Du brinner för skidåkning, skidskola och mötet med gästen. Du jobbar för att skapa bra förutsättningar för personalgruppen och företaget. Du ser möjligheter och brinner för utveckling. Skidlärarutbildning steg 4, Svensk skid/snowboardlärarexamen och erfarenhet av arbete som instruktör på SLAO skidlärarutbildningar är meriterande, så även arbete med datasystemet WinSkiss, ERC och Excel.

Placeringsort

Sälen

Anställningsperiod

21 oktober 2019 (med ev. tidigare start)  till 3 maj 2020.

GDPR

Genom din ansökan godkänner du att SkiStar hanterar dina personuppgifter under rekryteringsperioden.

Ansökan

Skicka din ansökan till marie.stenmalm@skistar.com senast den 21 juli 2019. Observera att intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten maila eller ring Marie Stenmalm marie.stenmalm@skistar.com 070-250 22 81

Välkommen med din ansökan!

(Public 190607)

 

 

 

 

Biträdande arbetsledare skidskolan, Sälen

Skidskolan i Sälen är ett affärsområde som ingår i koncernen SkiStar AB. Under vintersäsongen arbetar totalt ca. 180 st säsongsanställda skidinstruktörer, fördelade i fem arbetsgrupper. Vi söker nu Biträdande arbetsledare till SkiStar Sälens Skidskola. Som Biträdande arbetsledare i skidskolan blir du medansvarig för en arbetsgrupp om max 50 skidinstruktörer. Vi tror på skidglädje, utveckling och utbildning som medel för att nå högsta möjliga gästnöjdhet.

Om tjänsten

Coaching av personalen i den dagliga driften, inne såväl som ute. Arbete med lektioner och undervisningscoaching är en viktig del, och beräknas uppgå till 50% av arbetstiden. Tjänsten innefattar även medarbetarsamtal och veckomöten med personalen. Självfallet är optimering av drift en del av det dagliga arbetet.  Du har ett tät samarbete med övriga ledare i skidskolan såväl som med andra avdelningar. Som biträdande arbetsledare kommer du att rapportera till Arbetsledare för avdelningen.

Vi söker dig som

Är trygg i din ledarroll. Vi tror att du är en person med tidigare erfarenhet av ledaransvar eller ett stort intresse inom området. Du brinner för skidåkning, skidskola och mötet med gästen. Du jobbar för att skapa bra förutsättningar för personalgruppen och företaget. Du ser möjligheter och brinner för utveckling. Skidlärarutbildning steg 4 är meriterande, så även arbete med datasystemet WinSkiss, ERC och Excel.

Placeringsort

Sälen

Anställningsperiod

21 november 2019 till 30 april 2020.

GDPR

Genom din ansökan godkänner du att SkiStar hanterar dina personuppgifter under rekryteringsperioden.

ANSÖKAN

Skicka din ansökan till marie.stenmalm@skistar.com senast den 21 juli 2019. Observera att intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten maila eller ring Marie Stenmalm marie.stenmalm@skistar.com 070-250 22 81

Välkommen med din ansökan!

(Public 190607)

 

 

 

 

 

 

 

Skidpatrull Ramundberget

Vi söker kreativa servicesjälar med energi, mod och nytänkande!

Ramundberget är en fjälldestination vid en utpost i västra Härjedalen. Allt sedan 1936, då de första gästerna kom över fjället, har allt fler fattat tycke för platsen. Litenhet, tradition och natur är nyckelord som Ramundberget värnar om även när vi planerar för utveckling och framtiden. Företaget äger och driver majoriteten av faciliteterna på plats vid Vägs ände. Här finns verksamheter som lägenheter, hotell och camping, restauranger, caféer, våffelstuga, lanthandel, konferens, liftsystem, golfbana och sportbutik med uthyrning och äventyrscentrum. Ramundberget är en del av Funäsfjällen och ligger två mil från Funäsdalen som är centralort med förskola, skola, affärer, hälsocentral och annat. Ramundberget är öppet under vinter-, sommar- och höstsäsong.

Vi söker

Vi söker dig som vågar synas, tar egna initiativ och som tänker service på ett lite annorlunda sätt. Du är en glad person med humor och är professionell och personlig i ditt möte med både gäster och kollegor. Dina primära arbetsuppgifter är att tillsammans med vårt team skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i en inspirerande fjällvärld.

Arbetsuppgifter som ingår:

  • Du ansvarar för den dagliga driften och arbetsledningen av liftvärdar i nära samarbete med
  • Du ansvarar också för förebyggande säkerhet i skidområdet samt omhändertagande och transport av skadade.
  • Enligt gällande rutinlista och tillsammans med dina kollegor arbetar du med förebyggande säkerhet, skyltning, avspärrningar med nät och rep, skyddsmadrasser
  • Du är en del i att genomföra daglig säkerhetskontroll av samtliga släpliftar.
  • Som medlem i Ramundbergets skidpatrull är du även en del av Ramundbergets evakueringsteam vilket innebär att du alltid måste ha ”säkerhetsglasögonen på” samt se över vår säkerhets -, räddnings – och evakuerings
  • Du är lunchavbytare för liftvärdar, ansvarar också för visst underhåll av Mickelinas värld, ser över eldning i grillhus och fyller på
  • Du har även pågående kommunikation med pistmaskinsförare och teknik gällande aktuella prepareringsbehov i systemet.

Vi vill att du som söker:

  • Har uppdaterad, av SLAO godkänd skidpatrullutbildning, har fyllt 20 år, har körkort och
  • Är samarbetsvillig och positiv, vill bjuda på dig själv och tycker om att möta och arbeta med människor.
  • Har initiativförmåga, vill se och ta tag i det som behöver göras.
  • Är serviceinriktad och mycket
  • Har gedigen erfarenhet av fjällen, vinter och utförsåkning.
  • Vill hålla rent, snyggt och god
  • Har erfarenhet av skoterkörning.
  • Har bra fysik och är uthållig.

Vi erbjuder:

  • Ett kreativt arbete i en spännande och varierande verksamhet i en unik fjällmiljö.
  • Kunniga och positiva
  • Trygga villkor med kollektivavtal inklusive försäkring.
  • Möjlighet till utveckling och inflytande över

Om du har frågor om tjänsten kontakta Pernilla Stennek på HR, på pernilla.stennek@ramundberget.se. Varmt välkommen med din ansökan till oss i Ramundberget!

(Public 190605)

 

 

 

 

 

 

Ansvarig Barnområde 2019/2020, Mickelinas Värld i Ramundberget

Är du en kreativ servicesjäl med energi, mod och nytänkande som värderar de allra yngsta? Är du självgående, driven och strukturerad? Gillar du dessutom fjällen och vara med där det händer? Då har vi jobbet för dig!

Ramundberget är en fjälldestination vid en utpost i västra Härjedalen. Allt sedan 1936, då de första gästerna kom över fjället, har allt fler fattat tycke för platsen. Litenhet, tradition och natur är nyckelord som Ramundberget värnar om även när vi planerar för utveckling och framtiden. Företaget äger och driver majoriteten av faciliteterna på plats vid Vägs ände. Här finns verksamheter som lägenheter, hotell och camping, restauranger, caféer, våffelstuga, lanthandel, konferens, liftsystem, golfbana och sportbutik med uthyrning och äventyrscentrum. Ramundberget är en del av Funäsfjällen och ligger två mil från Funäsdalen som är centralort med förskola, skola, affärer, hälsocentral och annat. Ramundberget är öppet under vinter-, sommar- och höstsäsong.

Vi söker

Vi söker nu dig som vågar synas, tar egna initiativ och som tänker service på ett lite annorlunda sätt. Du är en glad och positiv person som är professionell och personlig i ditt möte med både gäster och kollegor. Du är självgående och ansvarstagande och har egenskaper för att initiera, planera och driva. Har du även ett intresse för fjäll och natur, tidigare jobbat inom turism eller har erfarenheter av tidigare arbete med den yngre generationen, så ser vi det som meriterande.

Arbetsuppgifter som ingår:

Dina primära arbetsuppgifter är att tillsammans med ditt team skapa oförglömliga upplevelser för Ramundbergets allra yngsta gäster. Du ansvarar för planering och genomförande för den dagliga driften av vårt koncept ”Mickelinas värld”. I Mickelinas värld ingår liftarna Lillramis och Glidaren där vi har rullband och knapplift, hit kommer vår älskade maskot Mickelina på besök en gång om dagen och är med på olika barnaktiviteter som du också ansvarar för. I Mickelinas Värld ingår även Källar’n på Fjällgården som vi dagligen har bemannat och för aktivitetsutrymmen som finns på Grytans Kök & Bar. Du ansvarar även över Mickelinas Café som finns på Lillramis och är ett KRAV-certifierat café.

Tjänsten är personalansvarig för ca 11 st. säsongsanställda medarbetare. Du har ansvaret för att schemalägga, arbetsleda och planera för dessa. Det ingår även i tjänsten att rekrytera säsongspersonalen och även att anlita den extra personal som krävs i högveckor eller större arrangemang. Du ansvarar för inköp på din avdelning och attestering av fakturor som görs enligt företagets riktlinjer och budget. Du kommer att arbeta nära andra avdelningar på Ramundberget i vårt gemensamma mål och arbete att göra anläggningen trygg, säker och hållbar.

Vi vill att du som söker:

  • Är social, positiv, glad och gärna vill bjuda på dig själv och har ett brinnande intresse för att möta och arbete med människor, små som
  • Inte är främmande för att bejaka ditt
  • Har initiativförmåga, goda ledaregenskaper och har god kommunikativ förmåga.
  • Du är inte rädd för att hugga i och att ha många bollar i
  • Är serviceinriktad, ansvarstagande och självgående.
  • Har tidigare erfarenheter av ledarskap, arbete med barn och/eller relevant
  • Är över 20 år.

Vi erbjuder:

  • Säsongsanställning, mitten på november – mitten på maj, med månadslön.
  • Trygga villkor med kollektivavtal inklusive försäkring.
  • Ett kreativt arbete i en spännande verksamhet, i en unik fjällmiljö.
  • Möjlighet till utveckling och inflytande över

Senast den 24:e juni vill vi ha din ansökan. Om du har frågor om tjänsten kontakta Pernilla Stennek på HR, på pernilla.stennek@ramundberget.se. Löpande urval och intervjuer genomförs under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan till oss i Ramundberget!

(Public. 190605)

 

 

 

 

 

Butikschef skidshopar

Om Hemavan Alpint AB

Hemavan Tärnaby är norra Sveriges största skidort och ligger mitt i riktiga fjällen. Orten som är belägen i Lappland/Västerbotten har naturen utanför dörren och friluftsliv är ett givet inslag för oss som bor och verkar i området.

Destinationen växer och Hemavan Alpint AB satsar stort i området. 2015 invigdes den nya restaurangen Björk – Topprestaurang & Fjällbar som sedan dess tagit plats i White Guide och fått flera priser för sin speciella arkitektur. Inför vintern 2017-2018 fortsatte utvecklingen med bygget av Hemavan Gondol vilket resulterade i att Hemavan Alpint fortsatte sin positiva expansion. 

Anläggningen är privatägd med drygt 70 medarbetare under vintersäsong. Vi har skidåkning som passar alla åkare, från barnfamiljer till freeride och allt däremellan. Hemavan Alpints verksamhet omfattar driften av liftar, pister och längdspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på skiduthyrningar, logiförmedling och backrestauranger. 2018 blev vi dessutom framröstade som Årets Skidanläggning av SLAO.

Om tjänsten

Som butikschef kommer du att vara ansvarig för den dagliga driften av våra två skiduthyrningar. I tjänsten ingår personalansvar, schemaläggning, rekrytering, inköp, lagerkontroll, budget-/prognosarbete, löpande uppföljning av ekonomi, hålla sig uppdaterad i de system vi jobbar i samt ett övergripande ansvar för försäljning och uthyrning.

Du kommer tillsammans med Hemavan Alpints ledningsgrupp leda en framtida utveckling av Hemavan Alpints kärnverksamheter. Ditt fokus är att utveckla shop/skiduthyrningar till en stark produkt in i framtiden.

Du rapporterar till VD.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Kvalifikationer

  • Du är flexibel och ser möjligheter till att förnya och utveckla den befintliga verksamheten.
  • Du är ordningssam och strukturerad, en strateg som jobbar mot uppsatta mål.
  • Du förstår vikten av högt värdskap/service mot våra gäster.
  • Du har inga problem med att jobba i ett högt tempo.
  • Som ledare har du förmågan att få alla med dig.
  • Meriterande är om du tidigare har jobbat i ledande positioner med personalansvar.
  • Meriterande är också om du har någon form av ekonomisk bakgrund.
  • Vi jobbar med systemen Skibar, Skidata, Planday, Citybreak och Xledger. Tidigare erfarenhet av dessa system är till fördel.

Du kan prata och förstå svenska, norska och engelska.

B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper

  • Du är en social, glad och flexibel person.
  • God förmåga att leda, driva och slutföra projekt.
  • Du är ansvarstagande.
  • Du är stresstålig.
  • Du är självgående och strukturerad.

Placeringsort

Hemavan

Sista ansökningsdag

Intervjuer sker löpande och kan börja innan sista ansökningsdag 21 juni.

Tillträdesdag

19 augusti 2019. 

Kontaktuppgifter

Vid funderingar kring tjänsten kontakta Thomas Ringbrant, VD Hemavan Alpint, thomas.ringbrant@hemavantarnaby.com eller nuvarande butikschef skidshopar Anna Gustavsson, anna.gustavsson@hemavantarnaby.com . 

GDPR

Genom din ansökan godkänner du att Hemavan Alpint hanterar dina personuppgifter under rekryteringsperioden.

Gör din ansökan via Hemavan/Tärnabys hemsida. Klicka här.

(Public. 190523)

 

 

 

 

 

Platschef

Vi söker platschef med övergripande ansvar för gästernas helhetsupplevelse. Du skall leda chefer, arbetsledare och säsongsanställd servicepersonal med ambitiösa mål för effektivitet och kvalitet. Säsongen varar från december till april, samt med viss sommaraktivitet, och under resten av året sker utvärdering, planering och kreativ utveckling av verksamheten. Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet från framgångsrikt ledaruppdrag. Du drivs av ständig förbättring och har nöjda gäster som klart lysande ledstjärna.

Dina arbetsuppgifter
Som Platschef har du totalansvaret över alla avdelningarna på Branäs Fritidscenter AB. Du kommer arbeta direkt under koncernchefen och har en organisation med chefer/arbetsledare till hjälp. Du ingår i koncernens ledningsgrupp och förväntas därmed bidra till koncernens utveckling. Produktutveckling, strategiska mål och utveckling utformas på koncernnivå i samråd med dig. Platschefen har det övergripande ansvaret för samtliga frågor kopplat till anläggning och gäst. I det ingår ansvar för:

Verksamheten
Verksamheten består av följande avdelningar; boende, infocenter, städ, skidskola, aktivitet, liftvärdar, dagligdrift av skidområdet (snöprodukton, teknik, pistning m.m.), skiduthyrningar, restauranger samt butiker för livs och vintersport.
Platschefen har det övergripande ansvaret för planering, utveckling och uppföljning av verksamheten.
– Mål och rutiner.
– Regler, lagar, servicekontroll och egenkontroll.
– Prioritera samt effektivisera den totala verksamheten och resursanvändningen.
– Ansvar för arbetsmiljöarbetet.
– Aktivt delta i det dagliga arbetet och agera på de brister och problem som uppstår.

Personal
Platschefen är chef över samtliga chefer, arbetsledare och övriga på hela anläggningen.
– Genomföra ledningsmöten med chefer/arbetsledare på anläggningen.
– Personalansvar; medarbetarsamtal, behovsplanering, coachning och schemaläggning

Ekonomi
Platschefen har ett övergripande ansvar för anläggningens och dess avdelningars ekonomi.
– Budgetansvar för avdelningarna inklusive upprättande och uppföljning.
– Kontering och kontroll av avdelningarnas fakturor.
– Rapporter och ansökningar hos myndigheter

Om Branäs
Branäs är ur ett besöksantalsperspektiv Sveriges femte största skidanläggning. 415 meters fallhöjd, tre kilometer långa åk och 30 nedfarter gör Branäs till ett vinterparadis för alla åldrar. Den primära målgruppen är barnfamiljer och Branäs har tolv gånger belönats med priset ”Bästa skidanläggning för barnfamiljer”. Vår vision är att varje gäst skall ha en positiv upplevelse av sin vistelse, från ankomst till avfärd.
Branäs ingår i Sveriges största privatägda skidanläggningsföretag, Branäsgruppen, med sex skidanläggningar där Branäs är den största.

Välkommen med din ansökan
Tjänsten är en fast heltidsanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot att träffa dig för en personlig intervju. Sista ansökningsdatum är den 10 juni.

Skicka din jobbansökan till: jobba@branas.se. Skriv: ”Platschef Branäs” i ämnesrutan. Du kan också ringa personalchef Karin Modin Svärd 054-132601.

 

(Public. 190510)

 

 

 

 

Idre Fjäll är en av Nordens populäraste fjällanläggningar med verksamhet och aktiviteter året runt. Vi ägs i stiftelseform och vår affärsidé är att erbjuda genuina och åretrunt-upplevelser i äkta fjällmiljö. Idre Fjäll erbjuder, förutom storslagen natur, en arbetsplats med många skratt, spännande events och aktiviteter. Idre Fjälls största målgrupp, sommar som vinter är barnfamiljer. Tack vare sparad snö är Idre Fjäll en de snösäkraste fjällanläggningarna i Sverige. Vi har också ett aktivitetscenter med gym, bowlingbanor och bad samt butiker, restauranger och sporthall. Skidsäsongen startar redan i oktober och pågår fram till april. Vi anordnar många stora event som världscupen i Ski Cross och Speedski varje år. Sommartid erbjuder vi många aktiviteter såsom fantastiska mountainbike-leder, forsränning, ridning och höghöjdsområden.

Skidfrälst Liftchef

Nu söker vi dig som vill fortsätta utveckla Idre Fjäll till en av fjällvärldens mest snö- och kvalitetssäkra anläggningar. Dessutom lockas du av vår affärsidé som bygger på att skapa genuina fjällupplevelser utifrån våra värderingar Enkelhet, Glädje och Omtanke, och att all vår verksamhet sker i en härlig gemenskap på vackra Idre Fjäll.

I rollen som Liftchef på Idre Fjäll har du ett övergripande och utvecklande verksamhetsansvar för drift, underhåll och skötsel av följande verksamheter

  • Liftar
  • Snöproduktion och pistning
  • Skidpatrull
  • Längdspår/leder-yttre miljön på fjället-cykling
  • Maskin och fordonspark
  • Säkerhet, såsom evakuering, olyckor, lavin, räddning

Som Liftchef ingår kontakt och samarbete med leverantörer, myndigheter och försäkringsbolag. I denna roll rapporterar du till Idre Fjälls VD och arbetar i Idre Fjälls ledningsgrupp. Rollen ansvarar för en etablerad verksamhet, som under säsong omfattar ca 70 medarbetare, och med direkt personalansvar för avdelningens två Driftansvariga.

Vi söker

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet från en ledande befattning från en liknande verksamhet. Du har såväl teoretisk som praktisk kunskap inom ansvarsområdet och ett etablerat kontaktnät i branschen. Vi ser gärna att du känner dig rustad att vidhålla Idre Fjälls idag höga kvalitet inom området, har en god branschkännedom och omvärldsbevakning samt brinner för skidåkning. Du är lösningsorienterad i ditt förhållningssätt och arbetar strukturerat, systematisk och har en analytisk förmåga.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Du har B-körkort och förarbevis på snöskoter/4-hjuling.

Till Idre Fjäll söker vi dig som älskar service, tänker affärsmässigt med både hjärta och hjärna och som vi har kul tillsammans med när vi jobbar. Om du känner igen dig i detta finns en god chans att vi kommer att trivas ihop!

Ansök
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 mars. Tveka inte att kontakta VD Andreas Starenhed vid frågor om tjänsten eller processen, andreas.starenhed@idrefjall.se

Varmt välkommen med din ansökan!

(Public. 20190312)

 

 

Prenumerera på nyhetsbrevet